Elk bericht wordt zo snel mogelijk beantwoord

De loopbaan specialist

Boost je loopbaan!

Home Organisatieopstellingen

Organisatieopstellingen geven inzicht in wat er werkelijk speelt in een organisatie. Ze brengen beweging in de onderstroom, waardoor de mensen die werkzaam zijn in de organisatie op een snelle manier dichter bij elkaar gebracht worden, en tevens ook dichter bij de klant en/of doelgroep.

We leven momenteel aan het einde van een rationeel tijdperk, waarbij we een omslag maken naar meer waarde-gedreven organisaties. Opstellingen zijn hierbij een prachtig instrument om ons te helpen om vanuit onze eigen individuele kracht onze collectieve stroom te vinden voor onze klanten, om daarmee werkelijk een waarden gedreven mens, leider en organisatie te kunnen bewerkstelligen.

We doen organisatieopstellingen in workshops, coaching en bij leiderschaps-, teambuilding- en organisatie- ontwikkelstrajecten. In de open workshops kan er kennis worden gemaakt met onze organisatie en de methodiek die we hanteren en je kunt zelf een vraag inbrengen over je organisatie en/of je loopbaan.

Organisatieopstellingen

Organisatieopstellingen zijn ontstaan vanuit dezelfde onderliggende filosofie als familieopstellingen. Met organisatie opstellingen brengen we het onbewuste krachtenveld in het team en/of de organisatie in beeld. We doen dit door het op te stellen in de ruimte. Dit doen we veelal met behulp van de teamleden zelf, respresentanten of door middel van blaadjes op de grond. In de praktijk werken we veel met de teams zelf in plaats van met representanten. Dit vanwege de efficiëntie, de veiligheid en omdat we geloven dat er veel meer eigen reflectie plaatsvind door zelf systemisch onderzoek te doen vanuit de eigen vragen die zijn ingebracht.

In de organisatieopstellingen laten we de volledige potentie waar het team en de organisatie over kunnen beschikken naar boven komen. Elke keer weer zijn onze klanten verbluft over hoe opstellingen werkelijk laten zien wat er speelt binnen het bedrijf. Onze ervaring leert al jaren dat het in allerlei verschillende soorten organisaties een grote impact heeft, die tot betere samenwerking en resultaten leidt.

Organisatieopstelling door Martijn Haan

Een bijzondere manier waarop we de laatste tijd organisatieopstellingen inzetten is in leiderschaps- en team trainingen. We gebruiken dan de opstelling met een bijzondere focus op de klant. We helpen onze klanten dan zo goed mogelijk in beeld te krijgen hoe ze meer contact kunnen maken met hun prospects. We maken daarbij het bekende, maar zeker ook het onbekende krachtenveld van de klant zichtbaar. Hierdoor krijgt de klant inzicht in het verkrijgen van opdracht, waar nog aan gedacht moet worden of waarom bepaalde prospects verloren tijd zijn. Tevens kunnen we bijvoorbeeld ook nieuwe marktgebieden en potentiële leads onderzoeken op hun groeipotentie.

Naast ons werk in de sales ondersteuning zitten we het meeste op de hei met MT’s, om de onderliggende team en organisatie dynamiek helder te maken en samen een nieuwe koers te zetten. Hierbij werkt de teambuilding doordat je samen naar het geheel kijkt zonder dat je jezelf ingegraven hebt in je eigen positie. Bovendien kunnen we hiermee op een relatief snelle en veilige manier zaken die binnen het team en de organisatie spelen naar boven halen en ook oplossen,  om je vervolgens samen te kunnen richten op je doelgroep en/of je klanten.

Organisatieopstellingen passen goed in deze tijd van ‘Het Nieuwe Werken’. We hebben onze rationele management strategie met zijn bijbehorende controle mechanismen geperfectioneerd. En nu dient zich een nieuwe manier van werken aan, waarin onze eigen verantwoordelijkheid, creativiteit en werkelijk dienen belangrijk zijn. Hierbij werk je niet alleen om te overleven, maar ook om jezelf en wat jij echt belangrijk vindt in de wereld te zetten. Dit waarden gedreven leiderschap is waar we met behulp van ons werk organisaties in begeleiden.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.