Iedereen heeft het recht erbij te horen en om gehoord te worden, niemand uitgezonderd. Dit is het eerste en belangrijkste principe binnen een organisatie. Voelen medewerkers zich niet gezien, dan zullen ze mentaal afwezig zijn. Door contact te maken met je medewerkers of collega’s, krijg je hen enthousiast. Het is van essentieel belang dat je eerst contact maakt met jezelf, dan met de ander, en dan met het gezamenlijke doel.
In de cursus loopbaanopstellingen gaan we beginnen met een overzicht van de basishouding en basistheorie om volledig contact te maken met je zelf. Dit zullen we verduidelijken door met jullie eigen ingebrachte organisatievragen te gaan werken.
Naast het doen van loopbaanopstellingen met jullie, gaan we ook een dagdeel werken aan loopbaanopstellingen met behulp van blaadjes, koffiekopjes, stoelen of andere voorwerpen. Het inzetten van deze manier van werken in coaching is een uiterst doelmatige manier om snel tot het punt te komen waarop jouw klant zichzelf beperkt. Daarnaast laat het snel zien waar verborgen potentieel nog meer tot bloei kan komen. Een belangrijk onderdeel wat we aan jullie willen overdragen is het werken met teams met teamopstellingen, organisatieopstellingen en individuele opstellingen. Met name hoe je hun stapje voor stapje meeneemt in deze gevoelsmatige bijzondere manier van werken.
Ik laat jullie ook kennismaken met bijzondere toepassingen. Sales en marketing opstellingen zijn bijvoorbeeld bijzonder doeltreffend omdat ze laten zien waar een organisatie geld laat liggen. Daarnaast willen we ook laten zien hoe we de laatste jaren het systemische gedachtegoed hebben toegepast in grotere loopbaan coaching trajecten.